Bol.com

By 30 oktober 2018Geen categorie

Bol.com

Operationele optimalisatie

Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, boekte in 2016 als eerste Nederlandse webwinkel een omzet van meer dan een miljard euro. De online winkel verwelkomt ruim 30 miljoen bezoekers per maand.

De vraag

Bol.com is in 2016 gestart met het aanbieden van advertentiemogelijkheden op het bol.com platform, en heeft daarvoor de bol.com Retail Media Groep opgericht.  Deze afdeling biedt meer dan 30 vormen van adverteren, vaak sterk gepersonaliseerd. Het beheren van het proces van aanvraag, uitvoering, rapportage tot facturatie is complex door de veelheid aan betrokken specialisten en systemen.

Ritense is gevraagd om met behulp van Valtimo drie doelen te bereiken:

  • Foutloos en gecontroleerd uitvoeren van campagnes: het gecontroleerd verwerken van een aanvraag van start tot einde. En daarmee bijdragen aan SOX-compliancy.
  • Het schaalbaar maken: het zorgen dat de omzet kan groeien, zonder de hoeveelheid personeel mee te laten groeien.
  • Inzicht geven: het geautomatiseerd inzicht geven in het verloop van campagnes, zodat geleerd en verbeterd kan worden.

De oplossing

Ritense implementeerde in een periode van 8 weken een eerste versie van Valtimo. Het procesplatform verzorgt daarme de digitale regievoering van het operationele proces, van bestelling tot factuur.

Het resultaat

Het platform zorgt geautomatiseerd voor het verdelen van taken binnen de organisatie. Het stelt bol.com in staat om zeker te stellen dat aanvragen binnen de gestelde tijdslijnen worden afgehandeld, en er geen informatie verloren gaat in de communicatie tussen de betrokkenen. Daarmee zijn het aantal fouten teruggedrongen en zijn doorlooptijden verkort.

Klantvoordelen

  • Een kloppende administratie, van aanvraag tot factuur.
  • De status van opdrachten is in het procesplatform geborgd in plaats van in de mailboxen van de individuele werknemers.
  • Automatische registratie van uitgevoerde taken: borging van kwaliteit.
  • Korte doorlooptijden.
  • Meten is weten: doorlooptijden per taak, proces en medewerker inzichtelijk.
  • De bol.com Retail Media Groep draagt haar steentje bij aan SOX-compliance.

Het platform zorgt geautomatiseerd voor het verdelen van taken binnen de organisatie

Wil je meer weten?

[[[["field10","equal_to","1"]],[["trigger_integration",null,null,"MailChimp"]],"and"]]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder
Beveiligde verbinding